26 februari, de belangrijkste dag van het jaar!

Hey liefste GUSO-ers! Vandaag is misschien wel DE belangrijkste dag van het jaar. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!

Op 26 februari 2021 begonnen de inschrijvingen voor de grote GUSO escape room!
Ja ja, het is zover! Deze woensdag 3 maart, om 20u stipt begint de eerste grote GUSO escape room! Schrijf je alleen in of vind maximaal 3 vriendjes waarmee je dan door een heus online hindernissenparkour zal moeten geraken. De activiteit zal doorgaan op onze Discord. Je moet samenwerken om alle geheimen van de kamers te vinden, of anders zien we jou mogelijks niet meer terug op de volgende repetitie… Inschrijven doe je via deze link! Tot woensdag iedereen!

Op 26 februari 1797 werd voor het eerst de papieren pond uitgegeven!
En waar zouden we zonder deze gebeurtenis staan? Ik vind dat dit wel een applausje verdient. Weet je wie ook een applaus verdient? De job- en stagestudenten van de afdeling studieadvies die met student@warmUgent steeds praatsessies organiseren. Morgen 27/02 vindt nog een sessie plaats over frustraties in deze tijden en hoe je daarmee goed omgaat, wat we volgens mij wel allemaal kunnen gebruiken. Meer info hierover vind je op Ufora!

Op 26 februari 2011 verloren we een ster…
Neen, meer dan een ster, we verloren op die dag een hele hemel van talent. Op die ongelukkige dag stopte FC De Kampioenen definitief. Ik weet dat velen van jullie nog steeds hierover rouwen, daarom breng ik jou vandaag troost met mijn macaroni met kaas / carbonara-recept!

Ingrediënten:
Look. Veel look. Ik ga meestal voor 6 teentjes, maar als je geen lookfan bent (of gewoon zwak) dan sure kan je wel minder doen.
500 ml melk
50 g boter
50 g bloem
Een pakje geraspte kaas (gooo ementaller) (en nog wat meer voor erop)
Een pakje spekjes
1 ei
400 gram pasta, jouw lievelingsvorm

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Begin de pasta te koken. Kook het twee minuten korter dan op het pak staat.
Smelt de boter in een pan, doe de bloem erbij. Giet de melk er in deeltjes bij tot je een prachtige roux hebt. Smijt de kaas en het ei erbij (en wat peper).
Snij de look in kleine stukjes en bak dit al wat in een pan met een beetje olie, en doe daar dan ook de spekjes bij tot ze gebakken zijn.
Gooi alles samen in een ovenschaal, strooi er wat kaas overheen (ik kies hier meestal mozarella voor) en steek het in de oven voor 20 minuutjes op 180 graden.

Smakelijk!

Dat was het GUSOnieuws voor deze week, vergeet niet te genieten van deze 26 februari en ik hoop jullie allemaal woensdag te zien bij de escape rooms!

Wout Out

Geplaatst