Vorige dinsdag heb ik toch ook even een traantje moeten wegpinken, zo zonder een concert om de avond op te fleuren. Gelukkig is er de belofte om het volgend jaar allemaal opnieuw te doen, en dan dubbel zo goed natuurlijk 😉 !
Nu, stages en concerten regelen, sponsors binnenhalen, repetities organiseren, … het GUSO kan dat uiteraard niet allemaal voor elkaar krijgen zonder een top-bestuur dat de leiding neemt! Nu het einde van het academiejaar nadert, zijn we dus op zoek naar leden die het wel zien zitten om volgend jaar mee het GUSO te dragen. In het volgende filmpje leggen dokter Baekelandt (sofie@guso.be) en meneer Goossens (robin@guso.be) jullie uit waarom je maar beter in het bestuur zou gaan…
Kort samengevat door onze vorige voorzitter Judith: “bestuursweekend, tweemaandelijkse vergaderingen op zondag, alles ligt stil in examens dus no worries, zeker combineerbaar met lessen, gewoon SUPERTOF EN BESTE BESLISSING VAN JE LEVEN!”
Bestuursfuncties waarvoor we nog enthousiaste leden zoeken zijn PR, logistiek, animatie, social media, partituurmeester en ICT. En omdat de bestuursleden allemaal een expert zijn in hun eigen vak, laat ik het gewoon aan hen over om hun functie uit de doeken te doen! Als je geïnteresseerd bent om in het bestuur te gaan, als je nog met vragen zit, of je wilt gewoon een babbeltje slaan, mag je hen altijd een mail of facebook-bericht sturen!
PR
PR is een bestuursfunctie die gedeeld wordt door drie mensen: één persoon die verantwoordelijk is voor promo, één voor sponsors, en één iemand voor ticketing en vrienden van het GUSO. In de volgende filmpjes leggen Margot (margot@guso.be), Judith (judith@guso.be) en Linde (linde@guso.be) uit wat dit precies inhoudt.
PR_Promo
PS: Margot zal deze functie nog op zich nemen in het eerste semester, maar daarna vertrekt ze op Erasmus!
Logistiek
Officieel ben je met twee mensen verantwoordelijk voor logistiek, maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je een heel bestuur en orkest ter beschikking hebt om rond te commanderen 😉 . Vic (vic@guso.be) en Marthe (martheornelis@guso.be) vertellen jullie wat het is om een echte logistieker te zijn.
Animatie
Baravonden, cocktails, kotrolling, cantussen en afterparty’s: laat dat maar over aan animatie! Wout (wout@guso.be), Bien (bien@guso.be) en Anke (anke@guso.be) vertellen graag waar je als team sfeerbeheer verantwoordelijk voor bent.
Social media
Om ervoor te zorgen dat het GUSO goed vertegenwoordigd is op alle social media kanalen, is er de social media functie in het bestuur. Influencer Marie (mariematon@guso.be) legt uit wat er op de takenlijst staat.
Partituurmeester
Verantwoordelijk zijn voor de partituren, dat betekent dat je als een van de eersten weet wat er het volgende semester gespeeld zal worden. Het is een kleinere hulpfunctie, maar daarom niet minder belangrijk!
ICT en Archief
Als ICT’er van het GUSO ben je verantwoordelijk voor de website en het digitaal archief, wat betekent dat je toegang hebt tot alle foto’s die er doorheen de jaren van het GUSO zijn gemaakt 😉 . Arthur (arthur@guso.be) vertelt jullie graag wat deze hulpfunctie inhoudt.
TLDR:
- Besef dat je je GUSO-ervaring nog leuker wilt maken door in het bestuur te gaan;
- zoek uit welke functie wel bij jou zou passen;
- stuur een mail of facebook-bericht naar Sofie of een van de andere bestuursleden!
Gewoon doen jongens, je gaat er geen spijt van hebben!
Liefs van jullie secretaris,
Mariska