Hé kom naar GUSO-land…

Toen Peyo tijdens een etentje eventjes niet meer op het Franse woord voor zout kon komen, zei hij  “Donnez-moi le schtroumpf” en de naam ‘Smurf’ was geboren. Hoera!

Een doorsnee-Smurf is klein, blauw van kleur, draagt een witte broek met uitfloepend staartje en een slappe witte puntmuts. (WAT! SMURFEN HEBBEN EEN STAART OFWA???)

Zieke smurf? Ga naar de doktersmurf! En vergeet ook niet aan Hannahsmurf te laten weten dat je er op woensdag niet zal zijn. Dit doe je via vice@guso.be of  0473 46 30 11. Ook andere afwezige smurfen worden smurfig gevraagd zich te melden bij Hannahsmurf, zo kan zij de aanwezigheidslijst van haar muzieksmurfjes goed bijhouden.

In de Smurfentaal worden de meeste zelfstandige naamwoorden en werkwoorden door de woorden smurf en smurfen vervangen.

Ben jij een slordige smurf die op woensdag vergeet het uur in de gaten te houden? Of een ongelukssmurf met platte fietsband? Dat kan gebeuren. Maar probeer toch zoveel mogelijk op tijd te smurfen. Als je te laat smurft mis je het smurfige stemmen en stoor je de smurfige repetitie… Te laat smurfers kunnen wel eens te maken krijgen met moppersmurf of erger nog: MET GARGAMEL! En die smurf je beter niet tegen de schenen!

De smurfen wonen officieel met 101 in hun dorp diep in het Woud van het Onzalige Land en hebben  grote paddenstoelvormige huizen.

Dirigentsmurf (oké, ik geef toe dat deze smurf nog niet echt bestaat, maar misschien kan onze toversmurf hier wel voor zorgen) laat weten dat we op woensdag als volgt zullen smurfen:

Voor de pauze: Wim Henderickx’ Antifoon (als onze partituursmurf de partituren op tijd in                                     handen krijgt en ze een keer of 70 kan smurfen)

Na de pauze: Piazolla én nieuw werk voor het smurfenfestival in de zomer!

Toekomstige doktersmurfen die helaas de 200 jaar UGent viering moeten missen, maar die wel mee naar het warme Italië gaan, verwelkomen we dus graag om 20u45.

Babysmurfen worden per ooievaar bezorgd.

Voor alle weetgraagsmurfen onder ons is hier de animatiekalender van de lolsmurfen! Smurfige activiteiten zijn heel leuk, je komt er hopen mede-muzieksmurfen tegen, doet samen smurfige dingen en misschien ontmoet je er wel de smurf of smurfin van je dromen!

• Woensdag 1 maart: bierpong en peter- en meteractiviteit
  • Woensdag 8 maart: verkleedrepetitie Barbie en Ken
  • Zondag 12 maart: Mexicaanse avond met alle andere orkesten (inschrijven!)
  • Woensdag 15 maart: Italiaanse avond om ons voor te bereiden op de buitenlandse stage
  • Woensdag 22 maart: Jeneveravond
  • Maandag 27 maart: GUSO Cantus
  • Dinsdag 18 april: Kotrolling
  • Woensdag 26 april: Cocktails

Smurfen zijn verzot op Salsaparilla, een plant waarmee ‘root beer’ gebrouwen wordt.

De lolsmurfen houden er van als iedereen samen plezier maakt. Daarom organiseren ze op zondag 12 maart een Mexicaans eetfestijn voor alle muzieksmurfen van de universiteit Gent! Ze hebben koksmurf opgetrommeld om heerlijk te koken. Ook smulsmurf zal aanwezig zijn om het eten voor te smurfen. Misschien komt fuifsmurf zelfs langs om op het einde van de avond een dansje te smurfen! Kom jij ook graag smurfig lekker eten en nieuwe muzieksmurfen leren kennen?  Stuur dan snel een mailtje naar animatie@guso.be. De deadline om in te schrijven is 5 maart.

Gargamel en zijn kat Azraël willen van de Smurfen goud maken. Dit proberen ze door ze met Salsaparilla te lokken, te vangen en dan in een kooitje te stoppen, wachtend totdat het brouwsel in de kookpot goed is om de Smurfen te…VERMOORDEN!

Toversmurf is in tha house! And you ain’t seen nothing yet! Onzeker over je smurfentoekomst? Smurfige dilemma’s die je niet opgelost krijgt? In twijfel over hoe lang het geluk je in dit smurfenleventje nog zal toelachen? Mail dan snel je verjaardag naar jouwhoroscoop@guso.be en ontvang een uiterst persoonlijke horoscoop van toversmurf! Misschien krijg je er zelfs gratis een gefotosmurfte foto van jezelf als je sterrenbeeld bij!

Dank aan Smurfipedia om alle smurfeninfo aan mij door te smurfen. Ook de lijst met smurfige namen heb ik goed kunnen smurfen. Smurf nog goed en tot woensdag!

Met smurfige groeten,

jullie postsmurf K.