Het GUSO staat voor de deur

GESLOTEN  OPEN!

De eerste repetitie van het semester is traditioneel een OPEN repetitie. Dat is deze week niet anders. Zet je aanwezig op het Facebook evenement. Nodig gerust Jan en alleman uit om eens een kijkje te komen nemen, vooral als Jan een instrument speelt. We houden woensdag ook audities. Ken je nog iemand die graag lid wordt? Laat hem/haar dan zeker eens een kijkje nemen op onze website.

Een korte reminder van hoe onze repetities verlopen:

19u15: allemaal samen de Trechterzaal klaarzetten

19u28: met instrument klaar om te stemmen en onze tanden in de Akademische Festouverture van Brahms te zetten

20u45: pauze

21u00: opnieuw stemmen en deel twee van de repetitie

22u00: einde van de repetitie en begin van de bar. Iedereen is welkom om lekker lang te blijven plakken! Team animatie zorgt voor lekkere drankjes en vertier.

De partituren van de nieuwe stukken worden door partituurmeester Fede voorzien. Kom goed op tijd zodat je tijd hebt om de juiste partij te zoeken. Wie zijn partituur van Tangazo (Piazolla) van een tijdje geleden nog heeft mag dit van onder het stof halen en meebrengen.

PLAY

We kunnen er niet om heen: de UGent is stokoud! Gelukkig zijn wij jong, hebben we een eindeloze voorraad energie en zijn we goed in feesten. Het plan is dan ook om onze alma mater te helpen om  haar 200e verjaardag goed te vieren. Dit doen we samen met 3 andere muzikale ensembles uit Gent en twee uit Luik.

Efficiënt communiceren met 300 jongen mensen gaat dezer dagen het best via Facebook (danku Mark). Er is een gloednieuwe groep ‘200 jaar UGENT Ensembles’ waarop allerlei interessante dingen zullen verschijnen. Nog geen lid van deze groep? Stuur snel een mailtje naar maarten@guso.be . (Geen paniek, Facebook is een extra communicatiemiddel. Jullie krijgen nog steeds elke week een mailtje vol met het belangrijkste GUSO-nieuws van mij!)

De organisatie van de feestconcerten heeft al heel wat voorbereidingswerk gedaan. Alleen bij het verzinnen van een titel voor de productie schoot hun creativiteit tekort. Daarom deze warme oproep:

De Universiteiten Gent en Luik bestaan 200jaar en dat laten ook de universitaire ensembles niet onopgemerkt voorbijgaan! Het Gents Universitair Symfonisch Orkest, Gents Universitair Harmonie Orkest, Gents Universitair Koor en Gents Universitair Alumni- en Personeelsorkest slaan samen de handen in elkaar met de Luikse Universitaire Ensembles voor een feest van formaat. In enkele van de grootste concertzalen van het land – Bozar, Capitole en Forum Liège- brengen we dit gevarieerd programma waarbij de verschillende ensembles in alle mogelijk combinaties met elkaar samenwerken:

• Akademische Fest Ouverture (Brahms) voor symfonisch orkest
  • Sleep (Whitacre) voor koor
  • Meridian (Gjeilo) voor koor en harmonieorkest
  • Andate Festivo (Sibelius) voor strijkensemble
  • Antifoon (Hendrickx), creatie voor totaal ensemble

We zijn nog op zoek naar een titel voor deze productie! Voorwaarden:

• Spreekt aan in zowel Nederlands als Frans
  • Ademt 200 jaar Universiteit Gent/Luik
  • Heeft een feestelijke, positieve vibe

Ben jij dé taalcreatieveling die hiermee op de proppen kan komen? Stuur je idee naar de 200 jaar UGent werkgroep via simon.allosserie@gmail.com en wie weet word jij beloond met een legendarische prijs!

Ik weet dat jullie alle belangrijke data van dit semester al maanden in jullie agenda hebben staan… maar er is er nog eentje bijgekomen. Check dus nog eens extra of op volgende dagen ‘GUSO’ in jullie agenda staat:

12 maart: kennismaking met alle muzikanten van Gent (iets met lekker eten enzo)

21 tot 23 april: Repetitieweekend in Wallonië (exacte locatie, thema en meer leukigheden later)

7 mei: Generale repetitieDAG in Gent

10 mei: Concert in Gent

11 mei: Concert in Luik

16 mei: Concert in Brussel (groot feest voor ons uniefje in BOZAR!)

REWIND

Het lijkt misschien al eeuwen geleden, maar ik ben er zeker van dat jullie het nog niet vergeten zijn: MAHLER 5! Wie graag terugblikt naar onze megaprestatie van vorig semester kan nu de opnames beluisteren. Dit doe je via www.mega.nz .

Login: tuur@guso.be

Wachtwoord: Gusoisleuk1

De opnames zijn  louter bedoeld als herinnering, leuk aandenken… ze zijn alleen voor GUSO-oortjes bedoeld, gelieve ze niet te verspreiden.

FOREWARD

ZON, ZOMER, ZALIGHEID, ZOTTIGHEID, Zzzzzzzzzzz… Nog even niet te ver wegdromen jij! In de zomer gaan we met z’n allen naar Toscane om deel te nemen aan het Toscana Music Festival. We beginnen met twee repetitiedagen in Gent (17-18 juli) en vervolgens trekken we (van 18 tot 24 juli) naar Italië. Ons reisbestuur weet graag zo snel mogelijk wie ons vergezeld op deze muzikale reis en wie niet. Schrijf je dus snel in via volgende link: https://goo.gl/forms/8b33UjAbbLRVExun1

Kan je zeker niet mee? Twijfel je nog? Klik dan toch even op de link en laat ons dat ook weten. Zo krijgen wij een goed overzicht en vermijd je stalking door het reisbestuur! Win-win!

Voilà! De eerste stapjes van dit feestelijke semester zijn gezet. Ik zie jullie allemaal woensdag voor veel muziek en gezelligheid! En niet vergeten: GOESTING? -> GUSO!

Met muzikale groeten!

jullie secretaris, Karen